Για ακόμα μια φορά στο προσκήνιο η συζήτηση για ψήφιση της όποιας σημερινής συμφωνίας (αν υπάρχει) να γίνει με 180 ψήφους στη βουλή. Ειλικρινά δεν καταλαβαίνω γιατί. Το Σύνταγμα ορίζει στο άρθρο 28 παράγραφος 3 "H Ελλάδα προβαίνει ελεύθερα, με νόμο πoυ ψηφίζεται από την απόλυτη πλειoψηφία τoυ όλoυ αριθμoύ των βoυλευτών, σε περιoρισμoύς ως πρoς την άσκηση της εθνικής κυριαρχίας της, εφόσoν αυτό υπαγoρεύεται από σπoυδαίo εθνικό συμφέρoν, δεν θίγει τα δικαιώματα τoυ ανθρώπoυ και τις βάσεις τoυ δημoκρατικoύ πoλιτεύματoς και γίνεται με βάση τις αρχές της ισότητας και με τoν όρo της αμoιβαιότητας." Απόλυτη πλειοψηφία σημαίνει 50%+1 όλου του σώματος και όχι των παρόντων. Άρα η συζήτηση για 180 ψήφους (δηλ. 3/5 του σώματος) αφού δεν έχει Συνταγματική λογική προφανώς είναι για κάποιους λόγους πολιτικά επιθυμητή.
Σε αυτή την περίπτωση ρωτάω...γιατί 180 (3/5 του σώματος); Ποιός ο λόγος να θες 60% των ψηφοφόρων για να κάνεις κάτι; Το 50%+1 το καταλαβαίνω: λέει ότι μια πρόταση παίρνει παραπάνω ψήφους υπέρ, από οποιαδήποτε άλλη πρόταση ή συνασπισμό προτάσεων, δηλ. κερδίζει οποιαδήποτε πρόταση σε διμερή σύγκριση. Το 180 δεν το καταλαβαίνω. Γιατί όχι 200; Γιατί όχι τόσους βουλευτές ώστε ο συνολικός αριθμός να αντιστοιχεί στο 50% που έλαβαν τα κόμματα στις τελευταίες εκλογές (δηλ. 160 του ΠΑΣΟΚ +30% των βουλευτών της ΝΔ= 190); Γιατί όχι ομοφωνία;
Για όσους θα πουν ότι ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας εκλέγεται με 180, να θυμίσω ότι εκλέγεται είτε με 200 (Ά ψηφοφορία) είτε με 180 (Β' ψηφοφορία) είτε με 151 (Γ' Ψηφοφορία). Γιατί η συζήτηση πάει στη Β' ψηφοφορία;
Η απάντηση είναι προφανής...200 δεν πρόκειται να πάρει καμία πρόταση στο Ελληνικό Κυνοβούλιο(!). 180 είναι μια διευρυμένη πλειοψηφία που είναι εφικτή. Με άλλα λόγια αν υιοθετηθεί η πρόταση, η κυβέρνηση δείχνει ότι θέλει και δε θέλει εκλογές. Μπορεί να το ρισκάρει τουλάχιστον μέχρι ένα σημείο. Σε κάθε περίπτωση αυτό όμως δεν είναι υπεύθυνη στάση...ή κάνεις εκλογές ή κυβερνάς/διοικείς τη χώρα όσο σου επιτρέπουν οι νόμοι και το Σύνταγμα. Όλα τα άλλα δείχνουν ότι όχι μόνο χούντα δεν είσαι (όπως σου καταλογίζουν κάποιοι "έξυπνοι"), αλλά ούτε ικανός να χωρίσεις δυο γαϊδάρων άχυρα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου