Με την ευκαιρία των κινητοποιήσεων των οδηγών ταξί μάθαμε ενδιαφέροντα πράγματα. Για παράδειγμα όπως είπε ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ, τα τελευταία χρόνια πολλοί επιστήμονες (γιατροί, μηχανικοί κλπ) χρεώθηκαν και αγόρασαν μια άδεια ταξί και έχουν γίνει οδηγοί ταξί. Πολύ ενδιαφέρον αυτό. Χάρη σε αυτή τη δήλωση μάθαμε (επιτέλους) πόσα κερδίζει ένας οδηγός ταξί (γιατί ο τρόπος φορολόγησης τους μια τέτοια πληροφόρηση δεν μας την έδινε).
Τι μάθαμε λοιπόν...ότι ο μέσος οδηγός ταξί, έχοντας πληρώσει όπως λένε οι ίδιοι έως 200.000€ για την άδεια, βγάζει πολλά περισσότερα από το μέσο γιατρό. Γιατί αυτό; Ένας απόφοιτος ιατρικής σκέφτεται τις επιλογές του: γίνεται γιατρός, δανείζεται (πχ με leasing ή με υποθήκη το ίδιο το ιατρείο) και φτιάχνει το ιατρείο του, και επιπλέον πουλάει μούρη στους φίλους τους επειδή είναι γιατρός. Εναλλακτικά αγοράζει μια άδεια ταξί (υποθηκεύοντας το σπίτι του) και γίνεται οδηγός ταξί. Σύμφωνα με τη δήλωση των ίδιων των οδηγών πολύ απόφοιτοι ιατρικής επιλέγουν το δεύτερο...Το συμπέρασμα είναι σε αυτή την περίπτωση προφανές: όσοι δεν υπολογίζουν πολύ την αίγλη του επαγγέλματος γίνονται οδηγοί ταξί γιατί απλώς σε αυτή την περίπτωση περιμένουν να βγάλουν περισσότερα χρήματα. Άρα οι ίδιοι οι ιδιοκτήτες ταξί λένε ότι βγάζουν περισσότερα (ή το πολύ ίδια) από έναν γιατρό. Δεν έχω κανένα πρόβλημα με το γεγονός αυτό...αλλά πώς θα χαρακτηρίζατε μια οικονομία όπου ένας εργαζόμενος πολύ χαμηλή ειδίκευση αμείβεται περισσότερο από έναν εργαζόμενο με πολύ υψηλή ειδίκευση; Και αυτή η αμοιβή δεν είναι αποτέλεσμα τόσο της αγοράς αλλά του ειδικού τρόπου αντιμετώπισης της δεύτερης ομάδας από το κράτος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου